onsdag 17 juni 2009

Kompetensutvecklingsdagar och flytt!

När eleverna gått hem har grundskollans lärare tid för att förkovra sig, diskutera, skapa nya arbetsgrupper men också för allt praktiskt som måste till när vi byter klassrum. Vi har fördjupat oss i likabehandlingsarbetet då det var en punkt som Skolinspektionen ville att att vi skulle bli ännu bättre på. Nu har vi ny likabehandlingplan som lever upp till kraven men vi måste fortsätta arbeta för större elevmedverkan. Vi har också börjat arbeta med vår lärportal. Inom kort kommer vår frånvarorapportering mm att ske digitalt. Vi har också hälsat lite nya kollegor välkomna till oss och några har vi avtackat för den här gången. Några har vi släppt iväg till det ljuva livet - pension!

För mig återstår 2 dagar fullspäckade med möten men sen en vecka kontorsarbete och planering inför nästa läsår. Det ska bli en härlig vecka på kontoret innan även jag tar semester.

Glöm inte möjligheten att kommentera inlägg och om det är något du endast vill att jag ska läsa så får du gärna maila mig!

Ha en bra onsdag!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Ja, alla lärarna har det stressigt nu när de håller på och flyttar. Caroline hann fånga mig igår då vi bar ut en soffa från hennes klassrum. IT-gruppens möte gick bra! Vi kom fram till väldigt mycket, bl a om just Lärportalen.