Denna veckas är skolgården helt fritidsbarnens. De leks och skojas i alla vrår. I morse svarade jag på ett mail från en av mina fritidspedagoger men jag tänkte att jag kan ju genast skriva i bloggen, eftersom jag vet att många föräldrar läser. Vi vill att skolgården ska vara ett kul ställe för alla barn. Att den används så mycket som möjligt och att våra elever vill vara ute. Tyvärr blir det ibland lite komplicerat på eftermiddagarna. Fritidsbarnen är här och ska vara ute på olika aktiviteter så mycket som möjligt. Hur gör vi då med de barn som dröjer sig kvar? Oftast fungerar det bra, men när det inte gör det då? Vi försöker prata med alla barn och de är ju "våra" oavsettt om de går på fritids eller inte men ibland känns det som att det är svårare att lyssna när man har fritid och faktiskt får göra som man vill? Självklart fortsätter vi prata med våra barn och hoppas de förstår men om du vet att du har ett barn som brukar stanna kvar och "hänga" på skolan, fråga gärna lite kring hur det fungerar!
Som avslutning måste jag också tillägga att vi haft otroligt lite förstörelse men att vi just nu ser oroväckande tendenser på helgerna. Tyvärr har en av lekstugorna används som tillhåll och förstörts, en basketkorg som var ny gått söner. Så vill ingen av oss ha det! Ni som är ute med hunden, gå genom skolgården nån extra gång så kanske det inte är så populärt att sitta här!
Ha en bra dag!
måndag 27 oktober 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar