måndag 9 februari 2009

Angenäma bekymmer!

Vi har börjat gå igenom högarna med alla de barn som vill börja hos oss som 6-åringar i höst. Högen är enorm och Susanne ska sätta sig ner och sortera den innan vi vet vilka som ska gå hos oss.
Utställningen i bibliotektet om nya skolan är på gång. På torsdag eftermiddag 15.30-18.00 guidar jag er som läser mer än gärna bland planscherna på Höllvikens/Skånes/Södra Sveriges bästa skola! OK, jag tog i lite men så som vi jobbat! Så många bra pedagogiska tankar som finns med i det kommande bygget har jag i alla fall aldrig tidigare sett. Det blir verkligen en skola för leklust, lärlust och livslust!
Imorgon kommer Skolinspektionen. Det blir en spännande dag och jag vet att eleverna tycker det ska bli riktigt kul att bli intervjuade.
Nu ska jag stänga datorn och åka hem! Ha en bra dag!

Inga kommentarer: