torsdag 2 april 2009

Får mitt barn inte gå kvar?

Jag vill göra ett förtydligade då jag fick ett mail från en förälder som har sitt barn i den största årskullen på skolan. Hon hade blivvit orolig när jag bloggat om att det i varje årskurs även i den nya skolan inte finns plats för fler än 54 elever. Denna siffra kommer från att basrummen är gjorda för max 28 elever och varje år från förskoleklass till år 9 i vår nya skola får 2 basrum samt något grupprum. Självklart kan man inte vara så exakt och de elever som går hos oss ska självklart med till nya skolan. Man blir inte "utputtad" på vägen! Vi kan och ska arbeta med flexibla grupper, vi använder också andra rum än basrum som t.ex slöjd, no-sal, bild, mediatek men det jag vill förtydliga är att det finns inte oändligt med plats och skolan ska inte bli hur stor som helst!

Det är är ett bra exempel på hur lätt det är att det man skriver tolkas olika och jag hoppas att ni som läser tar kontakt med ert barns mentor, fritidspedagog, Susanne F, mig eller någon annan på skolan när ni har funderingar.

Ha en bra dag! Stina

Inga kommentarer: