fredag 15 maj 2009

Heldag på förskolan!

Imorse var det tidigt uppe som gällde. På förskolan var jag redan kl. 07.00 och fick vara med att se hur förskolan fungerar när vi bara har ett barn att ta hand om. Möte med förälder och en del lönesamtal men också en förmiddag där jag både fikade och pratade lite med barn och personal i farten. Ibland är det bra att inte bara ha planerade möte utan faktiskt kunna leda lite i vardagen. Att bara få titta på barnen lek och lärande på gården är en stor glädje. Så mycket kul de har framför sig i skolan, i livet! Igår var det förskolans dag och jag fick både se bilder på och höra ryktet om att det varit en pirat på förskolan.

I helgen ska datorn helt undvikas. Jag ska ut i skog och mark på det sätt jag gillar bäst - till häst! Ut i Snapphaneland i tölt och vild galopp laddar batterierna för en ny vecka. Ha en skön helg på er alla!

ps. Det kommer att bli lite förändringar i min blogg i sommar. Vi ska använda ett enheltigt bloggverktyg men jag ska lotsa er över när det blir verklighet. ds

Inga kommentarer: