tisdag 12 maj 2009

Intressant dag!

Efter dagens föreläsning kring ett publicistiskt arbetssätt är jag ännu mer sugen på att lära mig mer. Hur kan vi använda oss av barn och ungas intresse för att pubicera sig på nätet i undervisningen? Kan det öka barnens motivation om vi har mottagare för det som de skriver. Idag fick jag se bloggar där lärare och elever lägger ut berättelser, gör bildspel med ljud tillsammans via skype. Möjligheterna är oändliga med klassbloggar, diskussioner via msn, chattar och You Tube. Jag gick direkt hem till skolan och frågade en elev som jag vet håller på med en film om Stora Hammar till vår hemsida om han var klar. Det var han inte men nu kommer den nog snart!

Eftermiddagens möte gjorde att tiden gick otroligt fort och när lärarna gått hem får jag några timmars kontorstid!

Vi ses. Stina

Inga kommentarer: